Termeni și condiții
ALFA STRAJA DH SRL
J20/935/2020, CUI 43019163,
Aleea Liliacului, nr. 2, cam. 20, Lupeni, jud. Hunedoara
PROCEDURĂ
Privind plata prin card bancar la recepția unității
- SCOP
Stabilirea unui set unitar de reguli pentru reglementarea procedurii de încasare a prețului serviciilor oferite prin intermediul cardului bancar;
Stabilirea responsabilităților privind întocmirea, avizarea și aprobarea documentelor aferente acestor activități.
- DOMENIU
Procedura se aplică de către personalul din cadrul compartimentelor recepție și, după caz, financiar.
- DOCUMENTE DE REFERINȚĂ
Legea nr. 209/2016 din 9.11.2016 pentru modificarea și completarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată;
Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată;
Directiva (UE) 2015/2366 a Parlamentului European și a Consiliului din 25.11.2015 privind serviciile de plată în cadrul pieței interne, de modificare a Directivelor 2002/65/CE, 2009/110/CE și 2013/36/UE și a Regulamentului (UE) nr. 1093/2010, și de abrogare a Directivei 2007/64/CE;
Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor);
Legea 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor);
Fișa postului;
Regulamentul de organizare și funcționare.
- DEFINIŢII
- „serviciu de plată” înseamnă oricare dintre următoarele activități comerciale:
- Servicii care permit retrageri de numerar dintr-un cont de plăți, precum și toate operațiunile necesare pentru funcționarea unui cont de plăți.
- Executarea de operațiuni de plată, inclusiv transferuri de fonduri într-un cont de plăți deschis la prestatorul de servicii de plată al utilizatorului sau la un alt prestator de servicii de plată:
- realizarea de debitări directe, inclusiv debitări directe singulare;
- executarea operațiunilor de plată printr-un card de plată sau un dispozitiv asemănător;
- executarea transferurilor-credit, inclusiv a ordinelor de plată programată.
- Executarea de operațiuni de plată în cazul în care fondurile sunt acoperite printr-o linie de credit pentru un utilizator al serviciilor de plată:
- realizarea de debitări directe, inclusiv debitări directe singulare
- executarea operațiunilor de plată printr-un card de plată sau un dispozitiv asemănător;
- executarea transferurilor-credit, inclusiv a ordinelor de plată programată
- Acceptarea de operațiuni de plată.
- „operațiune de plată” înseamnă acțiunea, inițiată de plătitor sau în numele acestuia ori de beneficiarul plății, de a plasa, transfera sau retrage fonduri, indiferent de eventualele obligații subiacente existente între plătitor și beneficiarul plății;
- „operațiune de plată la distanță” înseamnă o operațiune de plată inițiată prin intermediul internetului sau prin intermediul unui dispozitiv care poate fi folosit pentru comunicarea la distanță;
- „sistem de plată” înseamnă un sistem de transfer de fonduri, reglementat de prevederi formale și standardizate și de norme comune pentru procesarea, compensarea și/sau decontarea operațiunilor de plată;
- „plătitor” înseamnă persoana fizică sau juridică care este titularul unui cont de plăți și care autorizează un ordin de plată din acel cont de plăți sau, în cazul în care nu există un cont de plăți, persoana fizică sau juridică care emite un ordin de plată;
- „beneficiar al plății” înseamnă persoana fizică sau juridică care este destinatarul vizat al fondurilor care au făcut obiectul unei operațiuni de plată;
- „utilizator al serviciilor de plată” înseamnă persoana fizică sau juridică care folosește un serviciu de plată în calitate de plătitor, de beneficiar al plății sau în ambele calități;
- „instrument de plată” înseamnă un dispozitiv (dispozitive) personalizat(e) și/sau orice set de proceduri convenite între utilizatorul serviciilor de plată și prestatorul de servicii de plată și folosit pentru a iniția un ordin de plată;
- „debitare directă” înseamnă un serviciu de plată pentru debitarea contului de plăți al plătitorului, în cazul în care o operațiune de plată este inițiată de beneficiarul plății pe baza consimțământului acordat de plătitor către beneficiarul plății, prestatorul de servicii de plată al beneficiarului plății sau prestatorul de servicii de plată al plătitorului;
- DESCRIEREA PROCEDURII
Situația 1.
Plătitorul plătește cu cardul propriu.
Etape:
- Se verifică identitatea plătitorului în conformitate cu un document de identitate oficial (carte de identitate, buletin de identitate, pașaport, permisul de conducere).
- Se verifică dacă numele și prenumele înscrise pe cardul bancar corespund cu datele din documentul oficial.
- Dacă datele corespund, se va permite efectuarea plății, cu obligația recepționerului de a ține cardul, permanent, la vederea clientului.
- Celelalte reguli de confidențialitate bancară (neobservarea de către recepționer a codului PIN introdus, menținerea dispozitivului POS în câmpul vizual al plătitorului până la confirmarea acceptării plății de către bancă etc.) se aplică întocmai.
Situația 2.
Plătitorul plătește cu cardul altei persoane fizice sau juridice.
Etape:
- Se verifică identitatea plătitorului în conformitate cu un document de identitate oficial (carte de identitate, buletin de identitate, pașaport, permisul de conducere).
- Se verifică dacă numele și prenumele înscrise pe cardul bancar corespund cu datele din documentul oficial.
- Dacă identitățile nu corespund, se completează formularul atașat procedurii. Completarea tuturor rubricilor este obligatorie.
- Înainte de realizarea plății, recepționerul va face o fotocopie a actului de identitate a persoanei care urmează să efectueze plata. Pe fotocopie, recepționerul va scrie data și ora realizării plății și suma plătită.
- După completarea și verificarea formularului, se va accepta efectuarea plății, cu obligația recepționerului de a ține cardul, permanent, la vederea clientului.
- Celelalte reguli de confidențialitate bancară (neobservarea de către recepționer a codului PIN introdus, menținerea dispozitivului POS în câmpul vizual al plătitorului până la confirmarea acceptării plății de către bancă etc.) se aplică întocmai.
- RESPONSABILITĂȚI
Coordonatorul compartimentului recepție:
- Verifică însușirea și respectarea procedurii în cadrul structurii subordonate.
- Informează, ori de câte ori este nevoie, personalul din structura pe care o coordonează, asupra unor aspecte care ar putea conduce la îmbunătățirea sistemului de lucru.
Persoanele care utilizează procedura:
- Efectuează operațiunile necesare pentru desfășurarea activităților specifice, potrivit competențelor;
- Respectă procedura de lucru, în vederea îndeplinirii cu succes a sarcinilor încredințate;
- Propun ori de câte ori este nevoie, actualizarea procedurii, în funcție de modificările legislației în domeniu;
- DISPOZIȚII FINALE
- Procedura va fi difuzată, pe bază de semnătură, tuturor angajaților cu atribuții și responsabilități ce privesc plățile efectuate cu card bancar.
- Procedura se actualizează ori de câte ori se impune.
Vă rugăm să rețineți că, pentru a facilita procesul de comandă și achiziție, precum și executarea ulterioară a contractului cu dvs., stocăm adresa dvs. IP, precum și numele, adresa, adresa de e-mail și datele despre metoda de plată pe care o utilizați, de exemplu, numărul cardului de credit Cardul dvs.
Avem nevoie de datele pe care le furnizați pentru a ne îndeplini obligațiile precontractuale sau contractuale față de dvs. Nu furnizăm aceste date unor terți, cu excepția;
– furnizorul de servicii de plată care procesează plata (bancă, PayPal, ePay),
– contabilul nostru și procesatorii noștri de date conform GDPR și cu care avem contractul relevant.